REGULAMIN MARKETPLACE
WERSJA
Obowiązuje od: 7 kwietnia 2025 r.
PREAMBUŁA
ADEO MARKETPLACE SERVICES, francuska spółka akcyjna (SA), z kapitałem zakładowym w wysokości 200 000,00 euro, zarejestrowana w rejestrze handlowym i spółek Lille Métropole pod numerem 841 978 935, z siedzibą pod adresem 135 rue Sadi Carnot, CS00001, 59790 RONCHIN, (zwana dalej „ADEO MARKETPLACE SERVICES" lub „Operatorem"), prowadzi platformę Marketplace (zwaną dalej „Marketplace"), który umożliwia zewnętrznym Sprzedawcom wystawianie i sprzedawanie swoich Produktów Klientom na stronie internetowej https://www.leroymerlin.pl/.
Adeo Marketplace Services działa jako dostawca hostingu, zapewniając miejsce spotkań, w którym Klienci i Sprzedawcy realizują i finalizują swoje transakcje przeprowadzane na Marketplace. W związku z tym, w przypadku sprzedaży Produktów Sprzedawców, Umowa Sprzedaży jest zawierana wyłącznie między Klientem a Sprzedawcą. Adeo Marketplace Services nie jest stroną Umowy Sprzedaży i nie ponosi żadnej odpowiedzialności wynikającej z tej Umowy Sprzedaży. Sprzedawca jest odpowiedzialny za sprzedaż Produktów i reklamacje lub wszelkie inne kwestie wynikające lub związane z Umową sprzedaży między nim a Klientem.
Produkty „Sprzedawane i wysyłane przez LEROY MERLIN" są jednak sprzedawane przez Leroy Merlin Polska. Ich sprzedaż reguluje Regulamin Sklepu Internetowego Leroy Merlin.
ARTYKUŁ 1. DEFINICJE
Terminy wymienione poniżej mają następujące znaczenie w niniejszym Regulaminie Marketplace:
- „Back-Office": oznacza interfejs umożliwiający Sprzedawcy dostęp do jego osobistej przestrzeni, z której może zarządzać swoim katalogiem Produktów, Zamówieniami, monitorowaniem swojej działalności i korespondencją z Operatorem i/lub Klientami.
- „Klient": oznacza każdą osobę fizyczną działającą jako konsument w rozumieniu art. 22(1) ustawy z dnia 24 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2024.1061 t.j) i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j.), która uzyskała dostęp do Marketplace i zakupiła Produkt od Sprzedawcy. Klientem jest osoba, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań we własnym imieniu lub osoba, która nie ukończyła 18 roku życia w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
- „Zamówienie": oznacza oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży, określające rodzaj i liczbę Produktów, które Klient chce nabyć od Sprzedawcy, stanowiące ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- „Regulamin Marketplace" lub „RM": oznacza niniejsze warunki umowne udostępnione na Stronie Internetowej (strona główna Marketplace) w celu uregulowania korzystania z Marketplace przez dowolnego Użytkownika.
- „OWS Sprzedawcy": oznaczają ogólne warunki sprzedaży Sprzedawcy regulujące sprzedaż jego Produktów Klientowi. OWS Sprzedawcy muszą zostać udostępnione przez Sprzedawcę podczas prezentowania Produktu na Marketplace i muszą zawierać wszystkie informacje obowiązkowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- „Warunki świadczenia usług Marketplace" lub „WUM": oznaczają warunki umowne regulujące świadczenie Usług Marketplace przez Operatora na rzecz Sprzedawców.
- „Treść": oznacza wszystkie informacje, teksty, Karty Produktów, logo, marki, animacje, projekty i modele, zdjęcia oraz ogólnie, wszystkie elementy i treści Sprzedawcy opublikowane w Marketplace zgodnie z warunkami, formą i zasadami oferowanymi mu w ramach Usług.
- „Umowa sprzedaży": oznacza umowę między Sprzedawcą a Klientem regulującą sprzedaż Produktu i/lub powiązanych usług związanych z Produktem.
- „Strefa Klienta" („Konto Klienta"): oznacza zapis w systemach informatycznych serwisu na Stronie Internetowej przypisany indywidualnie do Klienta, zawierający zbiór danych Klienta, w którym zgrupowane są wszystkie dane dostarczone przez Klienta i który umożliwia mu zarządzanie Zamówieniami oraz zawieranie Umów Sprzedaży. Dostęp do Strefy Klienta można uzyskać za pomocą Identyfikatora.
- „Karta Produktu": oznacza stronę prezentującą informacje handlowe związane z Produktem. Karta Produktu składa się w szczególności z jednego lub więcej zdjęć Produktu, informacji o Sprzedawcy, ceny, cech Produktu i wszystkich prawnie wiążących informacji.
- „Godziny Robocze": oznaczają okres od poniedziałku godz. 00:00 do piątku godz. 23:59, z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- „Identyfikatory": oznaczają adres e-mail Klienta i wybrane przez niego hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do jego Strefy Klienta w Marketplace.
- „Dostawa": oznacza dostarczenie Produktu zamówionego przez Klienta pod adresem dostawy wskazanym w momencie składania Zamówienia.
- „Sprzedawca": przedsiębiorca, którego Produkty są wymienione w Marketplace i który zawiera Umowę Sprzedaży.
- „Marketplace": oznacza internetową platformę handlową dostępną z poziomu Strony Internetowej.
- „Strona Sprzedawcy": oznacza stronę informacyjną Sprzedawcy, dostępną po kliknięciu nazwy Sprzedawcy obok słów „Sprzedawane i wysyłane przez" zawartych na każdej Karcie Produktu, zawierającą w szczególności następujące informacje: warunki wysyłki, zasady zwrotów i warunki przyjmowania zwrotów.
- „Strony" oznaczają łącznie Operatora i Użytkownika.
- „Usługodawca": oznacza dowolny podmiot oferujący Usługi Usługodawcy w Marketplace poza Usługami oferowanymi bezpośrednio przez Operatora.
- „Usługi Usługodawcy": oznaczają wszelkie usługi, które Usługodawca może oferować Klientowi za pośrednictwem Marketplace. Z wyjątkiem szczególnych przypadków, Operator nie jest zaangażowany w świadczenie Usługi Usługodawcy.
- „Produkt": oznacza każdy towar prezentowany w Marketplace, który Klient może nabyć od Sprzedawcy na warunkach określonych w OWS Sprzedawcy; prezentacja Produktu stanowi zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- „Usługi": oznaczają wszystkie usługi oferowane przez Operatora Użytkownikom za pośrednictwem Marketplace, a w szczególności zapewnienie połączenia między Klientami a Sprzedawcami.
- „Strona Internetowa": oznacza stronę www.leroymerlin.pl, na której dostępny jest Marketplace.
- „System Komunikacji Sprzedawca-Klient": oznacza system komunikacji między Sprzedawcami a Klientami, dostępny w Strefie Klienta w sekcji „Zamówienia i zwroty".
- „Użytkownik": oznacza osobę, która uzyskuje dostęp do Marketplace i przegląda go, niezależnie od tego, czy jest Sprzedawcą, Klientem czy indywidualnym użytkownikiem Internetu.
ARTYKUŁ 2. CEL
Celem niniejszego RM obowiązującego pomiędzy Operatorem a Użytkownikiem jest (i) określenie postanowień umownych dotyczących odpowiednich praw i obowiązków Stron w kontekście korzystania z Marketplace oraz (ii) opisanie zasad sprzedaży Produktów na odległość za pośrednictwem Marketplace.
ARTYKUŁ 3. PRZYJĘCIE, ZMIANA I WAŻNOŚĆ RM
Użytkownik zobowiązuje się do uważnego przeczytania niniejszego RM podczas uzyskiwania dostępu do Marketplace i jest proszony o pobranie, wydrukowanie i zachowanie jego kopii.
RM może być modyfikowany i aktualizowany przez Operatora w dowolnym czasie:
a. w celu dostosowania RM do przepisów prawa lub zmian regulacyjnych w celu zapewnienia zgodności z prawem;
b. w celu dostosowania niniejszego RM do zaleceń, zarządzeń, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych organów władzy publicznej;
c. w przypadku udostępnienia nowych lub modyfikacji istniejących funkcji Marketplace lub Strony Internetowej, w tym ich integracji z inną usługą lub wprowadzenia nowych usług świadczonych drogą elektroniczną;
d. w celu usprawnienia działania Marketplace lub Strony Internetowej w tym zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony danych, danych osobowych i prywatności Użytkowników;
e. w celu zapobiegania działaniom sprzecznym z nim lub prawem;
f. w przypadku zmiany warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną;
g. konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które mogły wystąpić, a także zmiany danych kontaktowych, adresów elektronicznych lub linków podanych w RM;
h. w celu poprawy obsługi Klienta.
Obowiązujący RM to ten, który obowiązuje w momencie przeglądania Marketplace.
Każda zmiana RM będzie ogłaszana w terminie wskazanym przez Operatora, nie krótszym niż 14 dni. Zamówienia złożone przed datą zmiany RM są realizowane na podstawie RM obowiązującego w dniu złożenia Zamówienia. Informacje o zmianach RM będą zamieszczane Stronie Internetowej.
O zmianach w RM Użytkownik zostanie poinformowany wiadomością wysłaną na adres e-mail podany przy rejestracji Konta, w sposób umożliwiający trwałe utrwalenie nowej treści RM.
Użytkownik, który nie akceptuje planowanych zmian ma prawo złożyć oświadczenie o rozwiązaniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach opisanych w Rozdziale XII Regulaminu Sklepu Internetowego Leroy Merlin.
ARTYKUŁ 4. SPECYFIKACJE TECHNICZNE
Korzystając z Marketplace, Użytkownik potwierdza posiadanie środków i umiejętności niezbędnych do korzystania z funkcji oferowanych na Marketplace.
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za sprzęt niezbędny do uzyskania dostępu do Marketplace i korzystania z niego, a także za wszelkie koszty telekomunikacyjne poniesione w związku z jego użytkowaniem.
W celu prawidłowego korzystania ze Strony Internetowej konieczny jest:
a. dostęp do komputera lub urządzenia mobilnego,
b. system operacyjny Microsoft Windows XP lub nowszy, Linux, OSX 10.4 lub nowszy,
c. dostęp do Internetu,
d. Internet Explorer w wersji 11.0, Mozilla Firefox, Chrome,
e. minimalna rozdzielczość ekranu: 1280 x 720 pikseli,
f. włączona obsługa plików cookies,
g. pobranie i zainstalowanie na urządzeniu mobilnym aplikacji zoptymalizowanej dla ekranu o szerokości 360 pikseli.
ARTYKUŁ 5. WARUNKI DOSTĘPU I REJESTRACJI
Każdy Użytkownik może uzyskać dostęp do Marketplace, zapoznać się z prezentowanymi Produktami i korzystać z Usług oferowanych na Marketplace. Użytkownicy, którzy chcą zostać Sprzedawcą lub Klientem, proszeni są o wykonanie kroków opisanych poniżej.
Artykuł 5.1. Rejestracja jako Sprzedawca
Rejestracja, jak również stosunki umowne między Operatorem a Sprzedawcami chcącymi oferować Produkty na Marketplace są regulowane przez Warunki Świadczenia Usług Marketplace dostępne na żądanie Sprzedawcy, jak również niniejszy RM. W każdym przypadku Warunki Świadczenia Usług Marketplace zostaną przekazane Sprzedawcy przed jego rejestracją.
Artykuł 5.2. Rejestracja jako Klient
Każdy Użytkownik, który chce mieć dostęp do wszystkich funkcji oferowanych przez Marketplace, musi utworzyć Strefę Klienta (Konto Klienta), aby stać się Klientem. Strefa Klienta jest taka sama dla Klientów Marketplace i dla Klientów Sklepu Internetowego Leroy Merlin, co oznacza, że Klient może dodawać do swojego koszyka Produkty prezentowane przez Sprzedawcę, jak również produkty prezentowane przez Leroy Merlin.
W celu utworzenia Strefy Klienta (Konta Klienta), Użytkownik proszony jest o podanie wymaganych informacji w formularzu rejestracyjnym na Stronie Internetowej. Konto jest tworzone, prowadzone, używane oraz usuwane zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Sklepu Internetowego Leroy Merlin.
Użytkownik, który chce zostać Klientem, zobowiązuje się do podania dokładnych, prawidłowych i aktualnych danych, które w żaden sposób nie naruszają praw osób trzecich oraz do zapewnienia wszelkich niezbędnych aktualizacji danych podanych podczas rejestracji.
Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za dokładność i aktualizację danych podanych w związku z otwarciem Konta Klienta i zarządzaniem nim.
Tworząc Strefę Klienta, każdy Klient może:
a. złożyć Zamówienie na Produkty prezentowane przez Sprzedawców za pośrednictwem Marketplace,
b. śledzić i zarządzać Zamówieniami w toku,
c. uzyskać dostęp do historii wszystkich swoich Zamówień w obszarze „Śledzenie zamówień",
d. umieścić Opinie o produkcie – po wprowadzeniu takiej funkcjonalności dla Klientów Marketplace.
Artykuł 5.2.1. Identyfikatory
Adres e-mail i hasło są identyfikatorami Klienta. Klient zobowiązuje się do utworzenia tylko jednej Strefy Klienta. Operator nie ponosi odpowiedzialności za negatywne konsekwencje korzystania z wielu Stref Klienta przez jednego Klienta.
Klient ponosi odpowiedzialność za korzystanie ze swoich Identyfikatorów lub działania podejmowane za pośrednictwem swojej Strefy Klienta, z zastrzeżeniem przypadków, w których Operator naruszył obowiązek zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych i/lub, w których Klient padł ofiarą oszustwa popełnionego przez osobę trzecią.
W przypadku stwierdzenia przez Operatora naruszenia zasad korzystania z Konta określonych w niniejszym Regulaminie, Operator wezwie Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej do zaprzestania takich działań w terminie 7 dni pod groźbą usunięcia Konta, wskazując rodzaj naruszenia, którego dopuścił się Klient. W przypadku ponownego naruszenia, Konto Klienta zostanie usunięte, o czym Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za utratę, przywłaszczenie lub nieuprawnione użycie Identyfikatorów Klienta i wynikające z tego konsekwencje, z zastrzeżeniem przypadków, w których Operator naruszył obowiązek zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych i/lub, w których Klient padł ofiarą oszustwa popełnionego przez osobę trzecią. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Operatora i Leroy Merlin o powyższych zdarzeniach za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na następujący adres: ochronadanych@leroymerlin.pl.
Artykuł 5.2.2. Wyrejestrowanie Klienta
Klienci mogą w każdej chwili zamknąć swoją Strefę Klienta zgodnie z zasadami określonymi dla Konta w Regulaminie Sklepu Internetowego Leroy Merlin.
ARTYKUŁ 6. ZAMÓWIENIA
Artykuł 6.1. Cechy Produktu
Informacje o Produktach i wszelkie treści publikowane przez Sprzedawców są rozpowszechniane na ich wyłączną i pełną odpowiedzialność.
Każdy Sprzedawca obowiązany jest dołożyć wszelkich starań, aby jak najdokładniej przedstawić główne cechy swoich Produktów i dostarczyć obowiązkowe informacje, które Klient musi otrzymać zgodnie z prawem.
Klient zobowiązuje się do uważnego zapoznania się z informacjami dotyczącymi Produktu przed złożeniem Zamówienia w Marketplace.
Artykuł 6.2. Wybór Produktu
Klient wybiera Produkty, które chce kupić i dodaje je do koszyka. Wybierając Produkt(y), Klient powinien zapoznać się z OWS Sprzedawcy, o których mowa na Stronie Sprzedawcy, klikając nazwę Sprzedawcy wskazaną linkiem „Sprzedawane i wysyłane przez".
Artykuł 6.3. Identyfikacja
Gdy Klient wejdzie w zawartość swojego koszyka, obejmującego wszystkie wybrane Produkty, zostanie poproszony o zalogowanie się na Konto. Klient może zalogować się bezpośrednio po wybraniu Produktów lub za pośrednictwem swojej Strefy Klienta.
Artykuł 6.4. Sprawdzanie poprawności zamówienia
Po wybraniu Produktów i wprowadzeniu danych identyfikacyjnych (zalogowaniu się na Konto) wyświetlane jest podsumowanie Zamówienia zawierające informacje o Produktach, cenach i ilościach.
Klient wybiera metodę i warunki dostawy. Następnie wybiera metodę płatności.
Poprzez kliknięcie przycisku „zapłać za moje zamówienie" Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług będących przedmiotem Zamówienia na warunkach określonych w OWS Sprzedawcy. Klient otrzymuje e-mailem potwierdzenie, że jego Zamówienie zostało zarejestrowane.
Artykuł 6.5. Ostateczne potwierdzenie zamówienia
Operator wysyła Zamówienie do danego Sprzedawcy, który jest zobowiązany do jego potwierdzenia lub odrzucenia w ciągu dwudziestu czterech (24) Godzin Roboczych od wysłania Zamówienia.Jeśli Sprzedawca anuluje Zamówienie w tym okresie z powodu niedostępności Produktu, Klientowi zostanie zwrócona kwota jego Zamówienia.
Zamówienie jest ostateczne po otrzymaniu przez Klienta wiadomości e-mail, w której Sprzedawca potwierdza wysyłkę Zamówienia. Warunkiem uzyskania przez Zamówienia statusu ostatecznego jest autoryzacja obciążenia Klienta za Zamówienie na Marketplace (Klient dokona płatności za Zamówienie). Następnie do Klienta zostanie wysłane ostateczne potwierdzenie zawierające wszystkie informacje dotyczące Zamówienia.
Obowiązkiem Sprzedawcy jest przesłanie Klientowi faktury zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub na żądanie Klienta w przypadkach, gdy nie jest to obowiązkowe.
Artykuł 6.6. Umowa sprzedaży
Potwierdzenie Zamówienia, o którym mowa w pkt. 6.4 RM stanowi jedynie potwierdzenie otrzymania Zamówienia złożonego przez Klienta i nie skutkuje zawarciem Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej informację o wysyłce Zamówienia, o którym mowa w pkt 6.5 RM.
Artykuł 6.7 Dostępność Produktów
Informacje o Produktach prezentowane w Marketplace stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Nie stanowią one oferty ani zapewnienia Sprzedawcy co do dostępności Produktów.
W przypadku, gdy Produkty, na które Klient chce złożyć Zamówienie, nie są już dostępne w momencie składania Zamówienia, Klient zostanie automatycznie powiadomiony o niedostępności Produktu przed wysłaniem Zamówienia do Sprzedawcy.
ARTYKUŁ 7. CENY
Cena sprzedaży Produktów jest ustalana dowolnie przez Sprzedawcę, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Ceny Produktów w Marketplace wyrażone są w złotych polskich w kwocie brutto („z wliczonymi podatkami"). Ceny te obejmują wszystkie powiązane koszty, z wyjątkiem kosztów dostawy, które nie są wyraźnie wliczone w cenę Produktu i w związku z tym pozostają do zapłaty przez Klienta.
Obowiązującą ceną jest cena obowiązująca w dniu złożenia Zamówienia przez Klienta.
Sprzedawca może również oferować zniżki i promocje na swoje Produkty, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami.
ARTYKUŁ 8. PŁATNOŚĆ
Artykuł 8.1. Sposoby płatności
Klient, po złożeniu Zamówienia, może wybrać pomiędzy różnymi sposobami płatności oferowanymi przez Operatora w Marketplace. Klientowi mogą zostać zaoferowane następujące sposoby płatności:
- Blik
- PayPo
- Szybki Przelew
Płatności można dokonywać za pośrednictwem serwisów rozliczeniowych aktualnie akceptowanych przez Operatora. Lista dostawców usług płatniczych oraz regulaminy świadczonych przez nich usług znajdują się poniżej:
Przelewy 24PayPo
Artykuł 8.2. Data płatności
W przypadku płatności za pośrednictwem Blik lub Szybkiego Przelewu, rachunek bankowy Klienta zostanie obciążony w momencie złożenia Zamówienia Produktu w Marketplace.
Jeśli Klient zdecyduje się anulować swoje Zamówienie Produktu w ramach korzystania z prawa do odstąpienia od (anulowania) Zamówienia lub odstąpienia od Umowy sprzedaży, Sprzedawca zwróci zapłacone przez Klienta środki niezwłocznie, najpóźniej w obowiązującym terminie ustawowym.
ARTYKUŁ 9. DOSTAWA
Sprzedawca jest odpowiedzialny za dostawę zamówionych Produktów.
Artykuł 9.1. Metody dostawy
Dostawa do Klienta będzie realizowana zgodnie z metodami dostawy określonymi przez każdego Sprzedawcę w OWS Sprzedawcy i/lub na Karcie Produktu.
Artykuł 9.2. Warunki dostawy
Terminy dostawy podane Klientowi przez Sprzedawcę na Stronie Sprzedawcy/Karcie Produktu są, o ile nie określono inaczej, podawane w dniach kalendarzowych od ostatecznego potwierdzenia zamówienia, o którym mowa w pkt 6.5 RM.
Dostawy są realizowane wyłącznie na terenie Polski.
Dostawa zostanie zrealizowana na adres podany przez Klienta w momencie składania Zamówienia. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niedostarczenia Produktów z powodu błędu w adresie dostawy podanym przez Klienta.
Sprzedawcy mogą udostępnić Klientowi numer śledzenia przesyłki w celu sprawdzenia postępów w jej dostarczaniu.
Artykuł 9.3. Stawki dostaw
Koszty dostawy są określane przez Sprzedawcę.
Artykuł 9.4. Opóźniona dostawa
W przypadku opóźnienia w wysyłce Sprzedawca poinformuje Klienta o opóźnieniu pocztą elektroniczną. Klient może wówczas podjąć decyzję o anulowaniu Zamówienia.
Artykuł 9.5. Usterka / Produkt uszkodzony przy dostawie
Przed odebraniem przesyłki od kuriera Klient powinien sprawdzić, czy jej opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan taśm lub plomb naklejonych na przesyłkę. Jeśli opakowanie przesyłki jest uszkodzone, zalecana jest odmowa przyjęcia przesyłki i spisanie protokołu szkody. Klient zachowuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży niezależnie od powyższych okoliczności (pkt 10.1 RM).
ARTYKUŁ 10. PRAWO KLIENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ PODAWANIA PRZYCZYNY
Artykuł 10.1. Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z obowiązującymi przepisami i o ile Sprzedawca nie wyznaczy dłuższego terminu, Klient ma 14 dni od dnia otrzymania Produktu na skorzystanie z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą, bez konieczności uzasadniania swojej decyzji oraz bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu, które pozostają do zapłaty przez Klienta.
Klient może znaleźć na Stronie Sprzedawcy informacje dotyczące odstąpienia od zawartej z nim Umowy sprzedaży.
Artykuł 10.2. Warunki wykonania
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta termin do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasa po upływie czternastu (14) dni od dnia, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia weszła w fizyczne posiadanie Produktu (chyba, że Sprzedawca określił dłuższy termin odstąpienia od Umowy sprzedaży). W przypadku, gdy Klient zamówił wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach u danego Sprzedawcy za pośrednictwem jednego Zamówienia, termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie czternastu (14) dni od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części chyba, że Sprzedawca określił dłuższy termin odstąpienia od Umowy sprzedaży.
Artykuł 10.3. Powiadomienie o prawie do odstąpienia od umowy
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w terminie na odstąpienie od umowy. W tym celu Klient może w szczególności poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji za pośrednictwem Systemu Komunikacji Sprzedawca-Klient lub złożyć Sprzedawcy takie oświadczenie pocztą elektroniczną z wykorzystaniem np. formularza: Wzór formularza odstąpienia.
Artykuł 10.4. Skutki odstąpienia
O ile nie uzgodniono inaczej ze Sprzedawcą, Klient zobowiązany jest zwrócić Sprzedawcy Produkt lub Produkty niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem.
Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie zapłacone kwoty, w tym standardowe koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających, w stosownych przypadkach, z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania zwracanego Produktu (kompletnego, sprawnego itp.) lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Sprzedawca dokona zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Artykuł 10.5. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w przepisach prawa, w tym w umowach:
a. których przedmiotem są rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b. których przedmiotem są towary, które mogą ulec szybkiemu zepsuciu lub przeterminowaniu;
c. których przedmiotem są towary w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d. których przedmiotem są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
ARTYKUŁ 11. GWARANCJE I PRAWA KLIENTA W PRZYPADKU NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ SPRZEDAŻY
Oprócz gwarancji, którą Sprzedawca może oferować dla niektórych Produktów, każdy Klient może skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową.
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży, tj. bez wad, chyba że zostały one wprost i wyraźnie wskazane Klientowi w Karcie Produktu. W przypadku niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży Klientowi przysługują uprawnienia określone w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
Reklamacje dotyczące Produktów zakupionych u Sprzedawców należy kierować do danego Sprzedawcy. Każdy Sprzedawca samodzielnie określa stosowaną przez siebie procedurę reklamacyjną - informacje w tym zakresie dostępne są na Stronie Sprzedawcy.
Marketplace zapewnia Klientom narzędzie komunikacji, które umożliwia im złożenie reklamacji online bezpośrednio do Sprzedawcy, zgodnie z postanowieniami punktu 15.3 RM.
ARTYKUŁ 12. ROLA OPERATORA
Artykuł 12.1. Zaangażowanie Operatora
Marketplace polega na połączeniu drogą elektroniczną Sprzedawców i Klientów w celu sprzedaży Produktów.
Operator nie sprawuje kontroli nad realizacją sprzedaży Produktu i nie jest stroną Umowy Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży zawierana jest wyłącznie i bezpośrednio pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, przy czym Operator pełni rolę zwykłego pośrednika technicznego. Informacje o cenach i opisy Produktów sporządzane są przez Sprzedawców.
Niniejszy Regulamin Marketplace w żaden sposób nie nadaje Użytkownikom statusu pracownika, agenta lub przedstawiciela Operatora.
Artykuł 12.2 Ogólny obowiązek informacyjny przed zawarciem umowy: uczciwość, jasność i przejrzystość
Artykuł 12.2.1. Informacje dotyczące ekspozycji Produktów
Jako operator Marketplace, Operator działa w sposób neutralny, jasny i przejrzysty.
Strona Internetowa oferuje zarówno produkty sprzedawane bezpośrednio przez Leroy Merlin, jak i produkty sprzedawane przez Sprzedawców obecnych na Marketplace. Produkty można znaleźć i kupić na różne sposoby: przeglądając różne kategorie katalogu produktów, przeprowadzając określone wyszukiwanie za pomocą wewnętrznej wyszukiwarki lub znajdując artykuły pogrupowane według podobieństw lub komplementarności, a także za pośrednictwem przestrzeni reklamowych.
Informacje na temat sposobu umieszczania na Stronie Internetowej produktów sprzedawanych przez Leroy Merlin oraz Produktów sprzedawanych przez Sprzedawców na Marketplace są dostępne pod adresem: Wyświetlanie Produktów - Plasowanie.
Artykuł 12.2.2. Przejrzystość finansowa
Zgodnie z art. 242 bis francuskiego ogólnego kodeksu podatkowego (CGI) i oficjalnym biuletynem podatków od finansów publicznych (BOI-BIC-DECLA-30-70-40-20), Operator zobowiązuje się do:
- Wydawania Sprzedawcom w styczniu każdego roku podsumowania wszystkich transakcji i obrotów wygenerowanych za pośrednictwem Marketplace;
- Dostarczenia wszystkim Sprzedawcom możliwie najdokładniejszych informacji na temat ich zobowiązań cywilnoprawnych i podatkowych w związku ze sprzedażą ich Produktów za pośrednictwem Marketplace (patrz Załącznik 1: Informacje na temat zobowiązań cywilnoprawnych i podatkowych);
- W stosownych przypadkach należy przekazać organom podatkowym informacje, które zgodnie z prawem muszą zostać im przekazane.
- Z wyjątkiem pewnych wyjątków, obrót generowany za pośrednictwem Marketplace musi być koniecznie zadeklarowany właściwemu organowi podatkowemu w taki sam sposób, jak dochód generowany przez Sprzedawcę w odniesieniu do jego zwykłej działalności zawodowej. W związku z tym Sprzedawca pozostaje wyłącznie odpowiedzialny za swoje obowiązki w zakresie sprawozdawczości VAT, w tym w przypadku transakcji transgranicznych.
ARTYKUŁ 13. OPINIE
Po wprowadzeniu takiej funkcjonalności, Klient może otrzymać wiadomość e-mail umożliwiającą mu pozostawienie opinii na temat swoich doświadczeń zakupowych, jak również pozostawienie opinii na temat usług Sprzedawcy oraz sprzedanych Produktów.
Opinie mogą wystawić zalogowani posiadacze Konta. Opinie będą dodawane na zasadach określonych w Regulamin Opinii.
ARTYKUŁ 14. ZOBOWIĄZANIA STRON
Artykuł 14.1. Obowiązki Użytkowników
W związku z korzystaniem z Marketplace każdy Użytkownik zobowiązuje się do nienaruszania porządku publicznego oraz do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, poszanowania praw osób trzecich oraz postanowień niniejszego RM.
Każdy Użytkownik ma obowiązek:
- Postępować uczciwie i zgodnie z prawem wobec Operatora i osób trzecich;
- Zachować uczciwość i szczerość w informacjach przekazywanych Operatorowi oraz, w stosownych przypadkach, innym Użytkownikom;
- Korzystać z Marketplace zgodnie z jego przeznaczeniem opisanym w niniejszym RM;
- Nie wykorzystywać Marketplace na popełnianie przestępstw, wykroczeń lub naruszeń podlegających karze;
- Szanować prywatność osób trzecich i poufność wymiany informacji;
- Przestrzegać praw własności intelektualnej Operatora dotyczących elementów Marketplace oraz, w stosownych przypadkach, praw własności intelektualnej innych Użytkowników;
- Nie dążyć do podważania zautomatyzowanych systemów przetwarzania danych wdrożonych w Marketplace, w szczególności poprzez praktyki takie jak scrapowanie;
- Nie modyfikować informacji przesłanych przez Operatora lub innego Użytkownika;
- Nie używać Marketplace do masowego wysyłania niechcianych wiadomości (reklamowych lub innych);
- Nie rozpowszechniać danych, które skutkują zmniejszeniem, zakłóceniem, spowolnieniem lub przerwaniem normalnego działania Marketplace;
Użytkownik zobowiązuje się nie rozpowszechniać żadnych wiadomości ani informacji:
- Stanowiących bezprawną dyskredytację wymierzoną w Operatora lub Użytkowników Marketplace;
- Sprzecznych z porządkiem publicznym i moralnością;
- Które są obraźliwe, zniesławiające, rasistowskie, ksenofobiczne, rewizjonistyczne lub naruszające honor lub reputację innych osób;
- Które stanowią podżeganie do dyskryminacji lub nienawiści wobec osoby lub grupy osób ze względu na ich pochodzenie, przynależność lub brak przynależności do określonej grupy etnicznej, narodu, rasy lub religii;
- Które stanowią groźby osobie lub grupie osób;
- O charakterze pedofilskim;
- Które stanowią podżeganie do popełnienia przestępstwa, zbrodni lub aktu terroryzmu lub nawoływanie do zbrodni wojennych lub zbrodni przeciwko ludzkości;
- Które stanowią podżeganie do samobójstwa;
- Które stanowiłyby umożliwianie osobom trzecim bezpośredniego lub pośredniego uzyskiwania pirackiego oprogramowania, numerów seryjnych oprogramowania, oprogramowania umożliwiającego akty piractwa i włamania do systemów komputerowych i telekomunikacyjnych, wirusów i innych bomb logicznych oraz, ogólnie, jakiegokolwiek oprogramowania lub innego narzędzia umożliwiającego naruszanie praw innych osób oraz bezpieczeństwa osób i mienia;
- O charakterze komercyjnym (nagabywanie, prostytucja itp.).
Artykuł 14.2. Obowiązki Operatora
Operator zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań w celu zapewnienia ciągłości dostępu i korzystania z Marketplace przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
Operator zwraca jednak uwagę Użytkowników na fakt, że obecne protokoły komunikacyjne za pośrednictwem Internetu nie zapewniają niezawodnej i ciągłej transmisji wymiany elektronicznej (wiadomości, dokumentów, tożsamości nadawcy lub odbiorcy).
ARTYKUŁ 15. ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Artykuł 15.1. Zasady ogólne
Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że Operator nie ponosi odpowiedzialności:
- Jeśli dostęp do Marketplace jest tymczasowo niemożliwy z powodu konserwacji technicznej lub aktualizacji opublikowanych informacji;
- W przypadku awarii lub przerw we wspomnianych sieciach przesyłowych, z zastrzeżeniem przypadków, w których awarie te są spowodowane naruszeniem przez Operatora któregokolwiek z jego zobowiązań;
- W przypadku ataków wirusowych, bezprawnego włamania do zautomatyzowanego systemu przetwarzania danych, z zastrzeżeniem naruszenia przez Operatora obowiązku zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzanych lub przechowywanych przez niego danych;
- W przypadku nielegalnego korzystania z Marketplace przez Użytkownika lub osobę trzecią;
- W odniesieniu do treści stron internetowych osób trzecich, do których odsyłają hiperłącza znajdujące się w Marketplace;
- W przypadku nieprzestrzegania niniejszego RM przez Użytkowników;
- W przypadku opóźnienia lub niewykonania swoich zobowiązań, gdy przyczyna opóźnienia lub niewykonania jest związana z działaniem siły wyższej, której Operator nie jest w stanie przewidzieć ani zapobiec;
- W przypadku wystąpienia przyczyny zewnętrznej, której nie można przypisać Operatorowi;
- W przypadku niezgodnego z prawem działania Sprzedawcy lub niewykonania umowy, za które Sprzedawca zostanie uznany winnym w kontekście sprzedaży Produktu;
- Za wszelkie problemy napotkane podczas realizacji Zamówienia przez Sprzedawcę.
W przypadku nielegalnego korzystania z Marketplace przez Użytkownika, ponosi on wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim oraz konsekwencje roszczeń lub działań, które mogą z tego wyniknąć.
Artykuł 15.2. Status dostawcy usług hostingowych
Użytkownicy przyjmują do wiadomości, że Operator ma status dostawcy usług społeczeństwa informacyjnego polegającej na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie (dostawcy usługi hostingu) w rozumieniu art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE, określane jako Akt o usługach cyfrowych.
W związku z tym Operator zastrzega sobie prawo do wycofania wszelkich wyraźnie niezgodnych z prawem treści, które zostały mu zgłoszone zgodnie z art. 16 ww. Rozporządzenia.
Wyraźnie niezgodne z prawem treści muszą zostać zgłoszone przez Użytkownika lub jakąkolwiek inną osobę trzecią za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego Zgłoś treści lub listownie za potwierdzeniem odbioru na adres Adeo Marketplace Services - 135 rue Sadi Carnot, CS00001, 59790 RONCHIN. Zgodnie z art. 16 rozporządzenia UE 2022/2065, aby powiadomienie było ważne, musi zawierać następujące informacje:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których Użytkownik twierdzi, że przedmiotowe informacje stanowią nielegalne treści;
- wyraźne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji tych informacji, takiej jak dokładny adres URL lub adresy URL oraz, w razie potrzeby, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści zgodnie z rodzajem treści i konkretnym rodzajem usługi hostingowej;
- imię i nazwisko oraz adres e-mail osoby lub podmiotu składającego powiadomienie,
- oświadczenie potwierdzające, że osoba fizyczna lub podmiot składający powiadomienie uważa w dobrej wierze, że informacje i zarzuty w nim zawarte są dokładne i kompletne.
Artykuł 15.3. Spory między Klientami a Sprzedawcami
Wszelkie spory powstałe między Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane między nimi, a Sprzedawca jest wyłącznie i osobiście odpowiedzialny za realizację sprzedaży Produktu dokonanej za pośrednictwem Marketplace.Marketplace zapewnia Klientom narzędzie komunikacji, które umożliwia im złożenie skargi online bezpośrednio do Sprzedawcy. W przypadku sporu związanego z zakupem na Marketplace, Klient może złożyć reklamację do Sprzedawcy za pośrednictwem Strefy Klienta, wybierając powód reklamacji i szczegółowo opisując jej treść. Operator i Sprzedawca są informowani o reklamacji Klienta.
Artykuł 15.4. Polubowne rozstrzyganie sporów
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów i dochodzenia roszczeń. Informacje w tym zakresie są dostępne w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://polubowne.uokik.gov.pl/. Poddanie sporu pozasądowej metodzie rozstrzygnięcia jest dobrowolne i jest w każdym przypadku uzależnione od zgody Sprzedawcy.
ARTYKUŁ 16. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
Artykuł 16.1. Własność praw własności intelektualnej Sprzedawców
W związku ze sprzedażą Produktów za pośrednictwem Marketplace, Sprzedawcy mogą prezentować zdjęcia, znaki towarowe, logo, projekty i inne wzory (Treści) należące do nich lub do osób trzecich.
Każdy Sprzedawca wystawiający Produkty na sprzedaż za pośrednictwem Marketplace gwarantuje, że ma prawo do reprezentowania wszystkich treści, w szczególności związanych z jego Produktami.
Operator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie przez Sprzedawcę praw osób trzecich do Treści, biorąc pod uwagę jego funkcję dostawcy platformy internetowej Marketplace, na której Sprzedawcy publikują swoje treści.
Artykuł 16.2. Własność praw własności intelektualnej Operatora
Użytkownik uznaje prawa własności intelektualnej Operatora lub Leroy Merlin do Marketplace i Strony Internetowej, jej komponentów i powiązanych elementów.
Znaki towarowe, logotypy, slogany, grafiki, zdjęcia, animacje, filmy wideo, rozwiązania programowe i teksty oraz wszelkie inne treści na Marketplace, z wyjątkiem treści publikowanych przez Sprzedawców, stanowią wyłączną własność intelektualną Operatora lub Leroy Merlin i nie mogą być powielane, wykorzystywane ani przedstawiane bez wyraźnego upoważnienia pod groźbą sankcji prawnych.
Wszelkie całkowite lub częściowe przedstawianie lub powielanie Marketplace i jego zawartości, w jakikolwiek sposób, bez uprzedniej wyraźnej zgody Operatora jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.
W szczególności Operator wyraźnie zabrania następujących czynności:
- pobieranie, poprzez trwałe lub tymczasowe przeniesienie całości lub jakościowo lub ilościowo istotnej części zawartości bazy danych na inny nośnik, w jakikolwiek sposób i w jakiejkolwiek formie;
- ponowne wykorzystanie poprzez publiczne udostępnienie całości lub istotnej jakościowo lub ilościowo części zawartości bazy danych w jakiejkolwiek formie;
- powielanie, wyodrębnianie lub ponowne wykorzystywanie, w jakikolwiek sposób, w tym metodami równoważnymi do złomowania treści (zdjęć, opisów itp.) opublikowanych przez Operatora lub Sprzedawcę.
Akceptacja niniejszego RM stanowi uznanie przez Użytkowników praw własności intelektualnej Operatora lub Leroy Merlin i zobowiązanie do ich poszanowania. Operator udziela Użytkownikom osobistej, niewyłącznej i nieprzenoszalnej licencji upoważniającej ich do korzystania z Marketplace i zawartych w nim informacji zgodnie z niniejszym RM.
Jakiekolwiek inne wykorzystanie Marketplace i jego zawartości jest wyłączone z zakresu niniejszej licencji i nie może być realizowane bez wyraźnej uprzedniej zgody Operatora.
ARTYKUŁ 17. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Artykuł 17.1. W odniesieniu do przetwarzania prowadzonego przez Operatora
W ramach działania Marketplace Operator może gromadzić i przetwarzać dane osobowe.
Dane te są niezbędne do zarządzania Marketplace i przetwarzania Zamówienia. Dane te mogą być również niezbędne z innych powodów określonych w Polityce Prywatności Marketplace. Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności Marketplace, z którą Użytkownik powinien się zapoznać. Polityka ta zawiera wszystkie informacje dotyczące ochrony danych osobowych i ich przetwarzania za pośrednictwem Marketplace.
Użytkownik ma kilka praw, które są również określone w Polityce przetwarzania danych Marketplace. Użytkownik może wykonywać swoje prawa za pomocą następującego formularza: Formularz zgłoszenia.
Artykuł 17.2. W odniesieniu do przetwarzania prowadzonego przez Sprzedawców
Sprzedawca może być zobowiązany do gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Klientów Marketplace w celu sprzedaży i dostawy sprzedawanych Produktów. W związku z tym Sprzedawca gwarantuje Operatorowi, że przetwarza te dane zgodnie z prawami i obowiązkami wynikającymi z polskiej ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. oraz RODO.
ARTYKUŁ 18. OBSŁUGA KLIENTA
Wszelkie pytania lub skargi dotyczące korzystania lub działania Marketplace mogą być sformułowane w następujący sposób:
- Za pośrednictwem formularza kontaktowego: Formularz kontaktowy;
- Pocztą na adres Operatora, 135 rue Sadi Carnot, CS00001, 59790 RONCHIN;
- Telefonicznie pod numerem wskazanym tutaj.
Operator odpowie na reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych.
ARTYKUŁ 19. POJEDYNCZY PUNKT KONTAKTOWY
Zgodnie z art. 11 i 12 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE, określane jako Akt o usługach cyfrowych oraz art. 22 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG, kierownik ds. prawnych Operatora został wyznaczony jako pojedynczy punkt kontaktowy do komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją Europejską, Europejską Radą Usług Cyfrowych i odbiorcami usługi.
Informacje te mogą być przekazywane w języku polskim, angielskim lub francuskim na następujący adres: contactpoint@adeo.com
ARTYKUŁ 20. PRAWO WŁAŚCIWE - JURYSDYKCJA
Niniejszy RM podlega obowiązującym przepisom prawa. W przypadku Klientów niniejszy RM podlega prawu polskiemu.
W przypadku sporu między Operatorem a Użytkownikiem dotyczącego interpretacji, wykonania lub rozwiązania niniejszej Umowy, Strony dołożą wszelkich starań, aby rozstrzygnąć go polubownie.
W przypadku, gdy mediacja nie powiedzie się lub nie jest rozważana, spór zostanie skierowany do właściwego sądu.
ZAŁĄCZNIK 1: Informacje o zobowiązaniach cywilnoprawnych i podatkowych Sprzedawców na Marketplace (materiał informacyjny dla Sprzedawców)
Operatorzy Platformy internetowej mają obowiązek poinformować każdego Użytkownika, który uzyskuje dochód na ich Platformie, o jego obowiązkach cywilnych i podatkowych.
Wszystkie istotne informacje są zebrane w arkuszach edukacyjnych przypominających o zasadach mających zastosowanie do deklarowania dochodów i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne.
Informacje te można znaleźć pod następującymi adresami:
- Na stronie www.impots.gouv.fr, dotyczącej zobowiązań podatkowych, link poniżej:
https://www.impots.gouv.fr/portail/node/10841 - Na stronie www.urssaf.fr, w odniesieniu do zobowiązań z tytułu ubezpieczeń społecznych, link poniżej:
https://www.urssaf.fr/portail/
Następujące arkusze dla sprzedawców są również dostępne za pośrednictwem poniższych linków:
W zakresie płatności podatku VAT, Sprzedawcy proszeni są o zapoznanie się z dokumentami informacyjnymi udostępnionymi im przez władze francuskie: https://www.impots.gouv.fr/professionnel/achatvente-de-biens.
Jeśli chodzi o ochronę socjalną, dochód ten musi być w stanie zapewnić prawo do ubezpieczenia zdrowotnego lub emerytalnego. To samo dotyczy opodatkowania: wygenerowany dochód musi podlegać opodatkowaniu.
Przypominamy, że poniższe wyjaśnienia mają charakter wyłącznie informacyjny i nie zastępują lektury tekstów legislacyjnych, komentarzy administracyjnych i orzecznictwa. Podkreślamy również, że zasady określone powyżej mogą ulec zmianie (w szczególności różne progi, które są ponownie oceniane każdego roku) oraz że każdy użytkownik Platformy ponosi wyłączną odpowiedzialność za swoje zobowiązania prawne.
W razie wątpliwości Operator zaleca Użytkownikom skontaktowanie się z właściwym urzędem skarbowym, zakładem ubezpieczeń społecznych lub wyspecjalizowanym doradcą.