Zaprojektuj swoją
kuchnię marzeń

Instrukcja obsługi Leroy Merlin Planera 3D

Zobacz, jak łatwo możesz przełożyć swoje pomysły na nową kuchnię
na konkretny projekt

Projektuj samodzielnie na domowym komputerze

Wejdź na www.leroymerlin.pl/planer-3d/, załóż konto i rozpocznij nowy projekt. Jeśli będziesz mieć wątpliwości lub pytania, poproś doradcę w sklepie o wczytanie Twojego projektu na jego komputerze i udzielenie wskazówek
 

Projektuj w sklepie
z pomocą doradcy

Wolisz zweryfikować swój projekt i zamówić w sklepie stacjonarnym? Zapisz projekt w swoim koncie klienta i spotkaj się z pracownikiem działu kuchnie w dowolnym sklepie Leroy Merlin. Doradca sprawdzi kompletność Twojego projektu i przygotuje dla Ciebie zamówienie na wszystkie produkty
 

Skorzystaj ze wszystkich możliwości Leroy Merlin Planera 3D

 

Instrukcja obsługi planera krok po kroku

  1. Naucz się poruszać po programie

    Aby obrócić kamerę, wystarczy kliknąć lewym klawiszem myszy w wolne miejsce na ekranie (bez elementów zabudowy) i cały czas - trzymając lewy przycisk - poruszać myszką. Kamera zacznie się wtedy obracać względem zaznaczonego punktu. Przesuwanie kamery działa w bardzo podobny sposób. Aby skorzystać z tej funkcji, należy użyć prawego klawisza myszy
    W prawym górnym rogu ekranu znajduje się „kostka”, ułatwiająca odnalezienie się w projekcie. Pozwala ona na szybką zmianę kąta kamery - poprzez kliknięcie w któryś z jej boków lub w krawędź między bokami.

    W programie znajdziesz także ikony, które z pewnością okażą się pomocne.
     
     
  2. Narysuj kształt pomieszczenia

    Pamiętaj o tym, aby pomieszczenie było bardzo dokładnie zwymiarowane. Szczególnie istotne są: odpowiednie długości i wysokości ścian, prawidłowe usytuowanie okien i drzwi, a także informacja o miejscach, w których znajdują się przyłącza.
     
  3. Stwórz ścianki działowe

    Opcja „Rysuj ściany” znajduje się w lewym górnym rogu zakładki „Ściany, drzwi i okna”. Po jej wybraniu, zaznacz wysokość oraz grubość ścianki, którą chcesz umieścić. Aby zacząć rysowanie, zaznacz lewym przyciskiem myszy punkt, w którym ściana ma się zaczynać. A następnie przeciągnij ją w pożądanym kierunku.

    Jeśli chcesz sprecyzować długość ściany, naciśnij klawisz „TAB” po zaczepieniu pierwszego punktu. Teraz wpisz konkretny wymiar. Po dwukrotnym wciśnięciu klawisza „TAB”, będziesz mieć możliwość wyboru kąta, pod jakim ściana ma się ustawić.
     
  4. Zapisz projekt

    To najlepszy moment na zapisanie projektu. Zaloguj się na swoje konto Leroy Merlin (lub zarejestruj konto) i przypisz do niego aktualny projekt. Zostanie on zapamiętany, więc w przyszłości będziesz mieć możliwość kontynuowania prac nad rozpoczętym projektem
     
  5. Wstaw okna i drzwi

    Wejdź w zakładkę „Ściany, drzwi i okna”, a następnie wybierz takie modele okien i drzwi, które najlepiej będą pasować do projektowanej kuchni. Zauważ, że są one pogrupowane w różne kategorie, takie jak np. drzwi wewnętrzne, drzwi przesuwne oraz okna jedno lub dwuskrzydłowe.

    Aby umieścić wybrany element w projekcie, należy zaznaczyć go lewym przyciskiem myszy i (cały czas trzymając) przesunąć do wizualizacji.

    Po wstawieniu elementu, będziesz mieć możliwość dokładnego usytuowania go względem podłogi lub którejś ze ścian. Aby to zrobić, należy zaznaczyć wymiar, który chcesz zmodyfikować i wprowadzić wymiar docelowy, zatwierdzając go klawiszem „Enter”.
     
  6. Wstaw meble i sprzęt kuchenny

    W zakładce „Kuchnie” możesz określić kolor mebli, a także grubość i wzór blatu. Istnieje także możliwość wyboru różnych kolorów dla szafek dolnych i szafek górnych. Wystarczy kliknąć „łańcuszek” znajdujący się pomiędzy dwoma kolorami.
    Aby umieścić wybrany model mebla w wizualizacji, wystarczy przesunąć go z biblioteki do miejsca, w którym powinien się znaleźć (podobnie jak w przypadku drzwi i okien). Meble, które kolidują po wstawieniu z innymi obiektami, podświetlane są na czerwono, sygnalizując konieczność ich przesunięcia, w celu eliminacji błędów w projekcie.

    Możesz zawęzić listę wyszukiwanych modeli, korzystając z funkcji FILTRY, która znajduje się w górnej części biblioteki. Gdy ją wybierzesz, pojawi się okno z różnymi szerokościami szafek, podział na szafki górne i dolne oraz szafki stojące wysokie.
  7. Ustaw wybrane obiekty

    Wstawiony mebel możesz przesunąć w wybrane miejsce. Gdy zaznaczysz element, zobaczysz 3 osie przesunięć (strzałki w trzech kolorach), za które możesz złapać lewym klawiszem myszy i zacząć przesuwać obiekt po jednej z osi. Oczywiście w każdej chwili możesz także złapać element myszką i przesuwać go we wszystkich kierunkach jednocześnie (jak przy wstawianiu elementu do programu).
    Aby uruchomić opcję obrotu obiektu, kliknij w niego dwukrotnie myszką. Zobaczysz wtedy zielone koło wokół obiektu. Złap lewym klawiszem myszy w jednym miejscu i zacznij przesuwać kursor w bok. Element zacznie się obracać względem własnej osi.
     
  8. Udekoruj kuchnię

    Program pozwala na zmianę kolorystyki elementów takich jak ściana i podłoga, a także wyposażenie dodatkowe. W tym zakresie pomocne będą opcje dostępne w zakładkach „Płytki” oraz „Dekorowanie”.
    Wystarczy, że przesuniesz znalezione kafle lub teksturę na element, którego kolor chcesz zmienić. Wstawianie płytek w projekcie może się odbywać zarówno na całych powierzchniach, w pasach, a nawet w postaci pojedynczych elementów (np. dekory).

    Istnieje także możliwość doboru grubości i koloru fugi, a także kierunku, w jakim układane będą płytki.

    Płytki można także przesuwać. Aby to zrobić, należy zaznaczyć obszar, a następnie kliknąć prawym przyciskiem myszy i zaznaczyć opcję „Przesuń”. Teraz wystarczy już tylko wskazać, który punkt powinien zostać przesunięty i do którego miejsca. Operacje należy zatwierdzić lewym przyciskiem myszy.

    Aby ułożyć płytki w pasie, w pierwszej kolejności musisz umieścić płytki na całej ścianie lub podłodze. Następnie wstaw pas płytek, a zbędną resztę usuń, klikając prawym przyciskiem myszy na obszar i wskazując opcję „usuń”.
     
  9. Wybierz oświetlenie

    Pora na umieszczenie lamp (zakładka „Oświetlenie”), które dodatkowo rozświetlą projektowaną kuchnię. Wstawia się je, przesuwa i obraca dokładnie w taki sam sposób, jak meble kuchenne.
    Możesz włączyć światło ogólne (czyli światło sztuczne programowe, które znajduje się w środku pomieszczenia i nadaje podstawowe cienie wszystkim elementom) oraz światła obiektów (osobno dodanych lamp, halogenów a także sprzętów posiadających własne oświetlenie, np. okapów).

    Sterując suwakiem po prawej stronie możesz modyfikować ilość emitowanego światła, aby rozjaśnić lub przyciemnić pomieszczenie.
     
  10. Zapisz projekt

    Po zakończonej pracy, wizualizację warto zapisać, aby móc do niej wrócić w przyszłości. Można to zrobić w zakładce „Plik”.
    W tym miejscu możesz także stworzyć kolejny projekt lub wczytać wcześniej zapisaną wersję.
     
  11. Stwórz listę zakupów

    Zgłoś się do Doradcy działu kuchnie w sklepie stacjonarnym. Doradca otworzy zapisany projekt (pamiętaj, aby mieć przy sobie login i hasło), zweryfikuje go pod względem kompletności AGD i zastosowanych rozwiązań oraz zaproponuje niewidoczne, ale niezbędne do montażu kuchni elementy. Następnie przygotuje listę zakupów, na której znajdą się obiekty z projektu.
 
 

Pobierz Instrukcję obsługi Leroy Merlin Planera 3D jako .pdf

Pobierz plik .pdf